23 mei 2006

Europa ligt om de hoek



Tot voor kort vroeg ik mij nog af: wat betekent Europa concreet voor mij? Opgehokte kippen? Verloren referenda? Goudse kaas op Mallorca? Maar nu weet ik het: cameratoezicht om de hoek. Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Het staat op elke straathoek opgebord met zes lettertypes en drie beeldmerken. Want ook anderen hebben met bijdragen mede mogelijk gemaakt. Dit project. Toch loop ik sinds dit bord er staat naar de andere supermarkt, buiten bereik van de Europese camera's. Delors, of hoe heet-ie tegenwoordig, kan me lekker niet zien! Ik heb niks gedaan, daar niet van, maar ik wil niet elke dag door de Europese Regionale Ontwikkeling heen lopen. Misschien loop ik daar wel in de weg.

Metz in Europa

Geen opmerkingen: