10 april 2008

131.000

...Het Parool, vandaag...

Nu gaat het pas echt mis in ons land, zeg ik tegen het konijn terwijl ik de krant dichtvouw. Maar hoe weten ze dat zo precies? vraag ik me ook af. Gauw deuren en ramen sluiten en de radio aandoen. Aan de toog van café Stand.nl - ons hedendaags Radio Oranje - roepen de gasten om het hardst dat het er angstwekkend veel zijn. En het wordt ook steeds erger!
Gelukkig was Peter van der Laan ook op de radio. Hij is hoogleraar aan de Vrije Universiteit en heeft dit getal uitgerekend. Eerst vroeg hij een flink aantal kinderen van 10 en 11 jaar of ze wel eens iets hadden gedaan "wat niet mag". Eén op de drie kinderen zei 'ja' tegen meester Peter en toen deelde de meester alle kinderen in heel Nederland van 10 en 11 door drie, waarna hij 131.000 invulde op het formulier. Zo ziet wetenschap er uit.
Fikkie gestookt, andere kinderen gepest, iets gejat, één op de drie kinderen is crimineel. Ik ben met terugwerkende kracht ook crimineel. En omdat ik ooit op de faculteit van meester Peter heb doorgeleerd, mag ik mezelf extrapoleren naar één op de drie 51-jarigen, effe kijken... dat zijn dan al snel 78.000 mensen, die ondanks een criminele start toch geen lid zijn geworden van de bende van Willem H. of Omar el H.
Er is nog hoop.

Metz luistert radio

Geen opmerkingen: