17 april 2008

Dagboek uit een wachtwijk (18) - 30%


Op het Baschwitz-instituut heb ik geleerd dat de reclame waarin Philips 30% meer licht op tafel garandeert, een schoolvoorbeeld van onbetrouwbare communicatie is. Maar de magie van goed en groot is nog altijd voorbehouden aan die 30%. Het zou flauw zijn om je af te vragen wat 70% vindt. Of minder dan 70%.
Trouwens, ik heb geen recht van vinden, want ik heb niet meegedaan met de enquête van "Uw buurtveiligheidsteam". Het team vroeg mijn mening en ik had er geen. Maar anderen (30%?) wel en dus krijg ik nu de uitslag in de bus. Alleen weet ik het nu nog niet. "Heel veel mensen..." ja, bedankt. Maar hoeveel? En wat wil de burger nu?


Het draait weer uit op het oude liedje. Ik moet naar een zaaltje waar de overheid mij gaat uithoren: "Wij zijn benieuwd naar uw ideeën en wat u kunt doen". Ik zou zeggen: 30% minder gezeur aan mijn kop. Anders verhuis ik naar een niet-Vogelaarwijk.

Metz leest de post

Geen opmerkingen: