30 april 2008

stapelen 37

Johan snippert vandaag, zodat Berend en ik de enige stapelaars zijn. Ik ga verder met mijn project 'tombe voor een staartmees', terwijl Berend zijn 'trap naar de eeuwigheid' afmaakt.

In een kruiwagen help ik hem om twee kolossale trottoirbanden bergop te kruien: ik voor de kruiwagen trekkend aan een touw; hij erachter, duwend en balancerend. We krijgen bezoek van de ons inmiddels bekende professor uit Weimar, die al dertig jaar de werkzaamheden hier documenteert.

Tenslotte brengen we zelf een bezoek aan onze leermeester Louis le Roy, professor honoris causa, die, ondanks zijn lichamelijk lek en gebrek, ons volduwt met zijn wijsgerige opvattingen, vuur spuwt over politiek en burocratie en zoals een echte ziener betaamt, overtuigd is van zijn eigen gelijk.
We krijgen ook nog zijn laatste boek, gesigneerd en wel.

Gelouterd vertrekken wij naar huis en haard.

freek

Geen opmerkingen: