12 februari 2013

Riemer

Afgelopen zaterdagavond was ik een tijdje in ons dorpscafé
Het was gezellig.
Halverwege de avond kwam de kastelein binnen. ' Twee, twee verloren ', mompelde hij tegen mij en nam de schaal met bitterballen van zijn vrouw over.
Ik wist waar het over ging: zijn en mijn club. Ik had de wedstrijd laten schieten, vanwege gebrek aan motivatie en de kou, in die volgorde.
Het is ook hommeles bij de club; dat zit zo:
We hadden Riemer, die heeft de club grootgebracht en had bij zijn afscheid in 2006 zich moeten laten fêteren als benoemd erevoorzitter, een borreltje moeten drinken na afloop van elke thuiswedstrijd en dan naar huis. Kortom: de Grand Old Man spelen die genoeglijk toekijkt hoe het jonge grut het er van afbrengt.
Maar... .
Riemer zorgde er voor dat zijn oude makker Koos voorzitter werd, keek over zijn schouders mee en Koos vertrok daarom in 2007. Daarna kreeg Yme, ook oude maat,  het voordeel van de twijfel. Yme hield het wat langer uit, onder de foeterende Riemer en vertrok met bonje in 2010. Toen kwam Robert. Die moest de financiële puinbak opruimen, deed dat voortvarend maar bot en kwam ook onder schot te staan van Riemer.
Robert gaat dus straks ook weg en Riemer blijft nog een poosje.
Wee de volgende!

freek

Geen opmerkingen: