25 februari 2013

Stil

Zaterdagavond kwam ik in een Stille Tocht terecht. Op weg naar de wedstrijd stuitte ik op een lange stoet jongelui, die dramatisch verlicht door fakkels met bengaals vuur, vanaf het station, ook richting stadion liepen. Ik sloot me maar aan, want ik moest ook die kant uit en alle verkeer week voor de stoet, dus... ..
Het was een protest tegen de rotzooi bij mijn club en de jongelui van het platteland gebruikten daarvoor de zinloos-geweld-variant. Altijd beter dan de Feyenoord-versie met veel geweld en getrokken pistolen.
Toen mijn achterbuurman plotseling ' Robert don't fuck Riemer'  riep, werd hij dan ook snel gecorrigeerd: ' Ssstt, het is een stille tocht!'
Zo kwam ik mooi op tijd bij het stadion, alwaar de jongelui voor de tv camera's een spandoek ontrolden en het op een yellen zetten.
Toen gingen ze naar binnen en ik ook.
We wonnen met 2-1 van Twenthe, dus dat was wel mooi!

freek

Geen opmerkingen: