13 september 2007

bol blazen 2

Nog eens een CdK (zie bol blazen 1). Diep in de vorige eeuw (1983) sprak ik de koningin toe. In een gevolg van pettemansen en struishoedjes zat ze in onze kleine raadszaal en wachtte af. Omdat de burgemeester het af liet weten, 'ik zit onvoldoende in de materie', werd van mij een inleiding verwacht over monumentenzorg in kleine gemeentes. Ik had er danig op gezweet, op die tekst, en weet nog de eerste zin: 'Kleine gemeentes zien monumenten niet staan en beleid niet zitten'. Zelf verzonnen of gejat, dat weet ik niet meer. Na de speech, volgde volgens het protocol een kleine gedachtenwisseling over het gebodene.
Ik citeer nu de rubriek Geknipt voor u uit het weekblad Vrij Nederland, die het bericht geknipt had uit de Gooi en Eemlander:
De koningin had zelf een vraag in petto over het beleid rondom de woonschepen. Waarop de wethouder simpel opmerkte dat 'dat beleid op z'n gat lag'. Ook de aanwezige Commissaris der Koningin mr. Van Dijke moest toegeven dat de ruimte ontbrak voor het gestalte geven aan dat beleid.
Dat was dus even bol blazen.
freek voor royalty

Geen opmerkingen: