16 september 2007

Friet roken

Gezeten op het terras van biercafé Croone op de markt van het schone Oudenaarde, heb ik me ervan laten overtuigen dat het voor iedereen beter is, dat Nederland en Vlaanderen samen gaan.
Hoe kwam dat?
Bladerend in de menukaart stuitte ik op de volgende tekst: "Al onze gerechten worden geserveerd met brood en sla. De wet op het rookverbod in de horeca laat ons niet meer toe aardappelgerechten, dus ook frieten, te serveren. Omdat wij de keuze laten aan de klanten of zij al dan niet willen dat er gerookt wordt. Wij vragen hiervoor begrip".
- Ober!
"Ja meneer".
- Kunt u mij uitleggen waarom u geen friet serveert?
"Jawel meneer. In de Belgische wet staat dat er in horeca niet meer gerookt mag worden. Maar omdat ook in de wet staat dat horeca gekenmerkt wordt door het serveren van aardappelgerechten, zoals frieten, serveren wij brood bij het eten en vallen dus niet onder de wet."
Zo snel mogelijk samen voegen dus. Eén voorbehoud: we nemen de Belgische wetten over.

Metz in België

1 opmerking:

Anoniem zei

Gelukkig dat ik nog regelmatig google op de woorden Nederland Vlaanderen en samen. Zo trof ik uw warme en originele pleidooi voor de Grootnederlandse gedachte aan op uw - overigens zeer leesbare - blogcom.

Ongeveer 26 jaar geleden hebben wij elkander ontmoet in de hoofdstad van Grootnederland. U bleef zitten bij het Vlaamse volkslied, weigerde de stickers van Were Di in uw agenda te plakken, maar heeft blijkbaar goed geluisterd.

Op het eerste gezicht bent u immers toegetreden tot onze rijen. Gezien de aard van uw blogspot heb ik mijn medestanders echter tot enige voorzichtigheid gemaand. Ik weet niet of u serieus wilt meewerken aan het realiseren van het continentoverschrijdend Groot Nederland.

Feitelijk zou ik u willen vragen dat zo spoedig mogelijk kenbaar te maken. Op de website vindt u alle informatie.

Mr.Drs.B.J.K.Makken