26 september 2007

Onrust in de Makassarstraat

...Makassarstraat...

Sinds enkele weken is de intussen welbekende firma Onrust bezig met een nieuwe klus: het dichttimmeren van de woningen waar ik op uitkijk. Blijkbaar heeft de overheid besloten dit blok te slopen. Mantelzorger Wally, hij woont uiterst rechts op de foto, is er niet rouwig om. Hij krijgt een grotere woning aangeboden plus handgeld voor nieuwe gordijnen. Ook van mij mogen deze woningen tegen de vlakte: het is een scheefgezakt zooitje. Mijn grootste zorg betreft de datum waarop de firma Onrust klaar denkt te zijn met de sloop. Van het stadsdeel heb ik daar geen informatie over ontvangen maar gelukkig is er dan nog de website van de overheid. Na anderhalf uur grasduinen tussen alle bewonersbrieven die vanaf mei 2005 verstuurd zijn, alle kennisgevingen, nieuwsbrieven, recente sloopvergunningen en persberichten waar het woord Makassarstraat in voorkomt, ben ik niets wijzer geworden.
Nou vooruit, klein beetje wijzer dan, want na lezing van de webpagina 'wat gebeurt er in Zeeburg' weet ik nu dat de bestuurders van mijn buurt als ware magistraten zijn geportretteerd en dat ik deze schilderijen en foto's in het stadsdeelkantoor kan bewonderen; dat ik verzocht word op 27 september mee te praten op de Dag van de Dialoog; dat ik een ballonvaart kan winnen als ik frisse lucht verzin en dat de eerste politieke avond 'een succes was'. Allemaal prachtig en krachtig natuurlijk, met mooie doorkijkjes naar de ideale samenleving waar wij aan de hand van zieners naar toe worden geleid, maar uitleggen wát er wannéér gesloopt wordt, ho maar. Ik vraag het wel aan Wally. En aan de Surinaamse kanarieman die tussen de houten schotten woont en mij bij elke verkiezing op het CDA wil laten stemmen.

Metz in de buurt

1 opmerking:

Jan de Laat zei

Hoi,

Ook ik heb niks van sloop gehoord in de Makkasserstraat. Hoogstens van renovatie. Dat wil natuurlijk niks zeggen,

Zal het daarom eens navragen
Je hoort het van me.

Met vele groeten,

Jan