20 augustus 2007

beetje burocratie mag

Metz neemt zo nu en dan de burocratie op de korrel en terecht. Aan de andere kant is het ook zo dat de burocratie een zekerheidje is. Neem nou mijn oude vader, meer dood dan levend ontslagen uit het ziekenhuis, omdat hij is uitbehandeld en terug naar de aanleunwoning waar hij thuis hoort. In het ziekenhuis zijn diverse verklaringen en aanvragen verstuurd, sommige met de aantekening 'urgent'. En zie, de dag breekt aan, mijn vader wordt zijn woning ingeschoven en er staat reeds een rolstoel. Tevens staat er een machine die zuurstof uit de lucht haalt en dat door twaalf meter slang transporteert in mijn vaders neus. Er komt een vrachtauto aangereden, waar een bed wordt uitgeladen met een speciale matras en een papagaai erboven. Even later komt de bezorgdienst van de apotheek met een snoeptrommel aan medicijnen. Om twee uur vraagt de verpleegkundige belet om alle verpleegkundige zaken met mijn vader door te nemen. De burocratie werkte dus als een geoliede machine. Misschien was het verschil met mevrouw De Vries van Metz, dat in het geval van mijn vader alle aanvragen waren ondertekend dooor dr. X, longarts. Ik denk dat dat helpt.

freek voor een beetje burocratie

Geen opmerkingen: