13 augustus 2007

koopje

Manneke Sneijders is verkocht voor 27 miljoen. Nu ga ik niet moraliseren over dat bedrag en uitrekenen hoeveel kinderen in Afrika of waar dan ook in welk wingewest een goede boterham zouden hebben met zo'n bedrag. Nee, ik ga mijn tevredenheid uitspreken over het feit dat ik dat ontevreden gezicht van S. niet meer op de buis hoef te zien; dat ik niet meer die vragende handjes zie, gepaard aan een arrogant, hen-achtig, klokkend gebaar van het hoofd vanuit de nek, waarbij de liplezer dan de woorden 'wat mot je nou' kan ontwaren; dat ik niet meer geconfronteerd word met de sjabloonzinnen, waarmee S. een wedstrijd na afloop becommentarieerde en waar de communicatieadviezen van afdropen. Nee, Wesley is nu verkocht en ik zou zeggen: rot op en ga voetballen.
freek voor transfers

Geen opmerkingen: