21 augustus 2007

Ochtendblad


"In zijn wekelijkse weblog gaat Jim Schuyt, voorzitter directie Onrust & Alliantie, in op zaken die hem raken, op gebeurtenissen die in het nieuws zijn of in het nieuws zullen komen, op wonen en woonbeleving en de menselijke maat."

Toen ik vanmorgen vroeg de hal van het portiek betrad, stuitte ik op vier mannen die druk in de weer waren met het bevestigen van negen brievenbussen in de voorgevel. Nieuwe bussen! Uiteraard waren de eerder geplaatste brievenbussen niet de juiste en vanzelfsprekend is de firma Onrust & Alliantie nog altijd doende met de verplaatsing van de voorgevel. Ik kijk nergens meer van op.
Maar waar is nu mijn ochtendblad?
- Tsja, zo deelt een van de mannen mee, die zal wel in de oude bus zitten.
En waar is de oude bus?
- Tsja, die is weg meneer.
Op de hoek van de straat staat het open vrachtwagentje van de firma Alliantie & Onrust, klaar voor vertrek. Hollend in mijn bruin geruite kamerjas weet ik de chauffeur nog tegen te houden. In de laadbak liggen inderdaad de oude bussen.
Even de krant uit de bus halen, zeg ik en klim in de laadbak.

Metz leest de krant

Geen opmerkingen: