27 maart 2007

Geheimtaal

Daarmee stuurt u elk document direct van multifunctional naar bedrijfsapplicatie” zegt een mevrouw in een reclame voor iets. Ik neem aan dat de fabrikant ervan uit gaat dat ik begrijp waar we het over hebben. Multifunctional? Bedrijfsapplicatie? Ik ben al jaren mede-eigenaar van een bedrijf en daar hebben we meerdere multomappen maar of ze dát bedoelen?
Ik ben niet meer aangetakt en dat is een naar gevoel.
Enkele jaren geleden had ik dat gevoel ook. Rijdend langs de grote werkplaats van de NS in Haarlem, las ik het opschrift “Refurbishment and overhaul”. Wat was dat nu weer? Achter dat bord stond nog steeds dezelfde loods vol kapotte treinen dus daar zat het hem niet in.
Troostrijk is de waarneming dat dit bord weer is verwijderd. Nu die multifunctionals nog.

Metz luistert radio