02 maart 2007

Volksbelang

Vanmorgen had Radio Bergeijk de zendtijd van Radio Kassa van de VARA overgenomen. Daar knapt zo'n programma gelijk van op. Welk onheil hadden de reporters nu weer opgespoord? Welke burger zou ditmaal worden gered uit de klauwen van het grootkapitaal. Het was mevrouw Vos. Mevrouw Vos heeft namelijk vlekjes op haar gaskookplaat en dus moesten de media handelend optreden. Maar ja, al doet de verslaggever nog zo zijn best: hij ziet de vlekjes niet. "Ik wel", zegt mevrouw Vos, "je moet een beetje schuin kijken. Ach het is toch zo erg. Als ik kook sta ik er gewoon met een doekje bij. Ik ben bedonderd door Volksbelang. Ze willen me geen nieuw gasfornuis geven omdat de garantie afgelopen is. Het is een schandaal." Fluks belt de reporter naar woningcorporatie Volksbelang die - "Nee, de directeur is er niet" - de pers niet te woord wil staan! Het onrecht is nu duidelijk aangetoond. De druk op Volksbelang neemt toe. Zal de corporatie buigen of kan mevrouw Vos barsten? Ha, daar belt de directeur van Volksbelang. Ja, u bent in de uitzending. Wat zegt u, ja, ja, mevrouw Vos krijgt een NIEUW fornuis. En nee, mevrouw Vos heeft niets te betalen. Hiep hiep hoera voor Volksbelang. Lang leve mevrouw Vos.
Vanaf 9 mei elke woensdagavond op televisie, al enige tijd elke zaterdag om 18.30 op radio 1 en nu dus ook op vrijdagochtend in plaats van Radio Kassa.

Metz luistert radio