03 juli 2014

Hobby 2

Net van de rouwkaarten bekomen, of de volgende krant ploft alweer in de bus. Pagina 1 van het regiokatern houdt zich frontaal bezig met vrachtwagenspotters. Vroeg gepensioneerd en met de ziel onder de arm bedachten twee mannen deze hobby: ga naast een snelweg staan en fotografeer alle vrachtauto's die langskomen. Soms wel honderd per minuut, laat één van de mannen weten. Daar weet de digitale fotografie wel raad mee.
's Avond worden alle foto's op internet gezet.
Dat was dus hobby twee

freek

1 opmerking:

erica zei

Ik zou het geen hobby willen moemen, maar eerder een (onschuldige) afwijking: als ik in de tram zit, en dat gebeurt nogal eens, en ik heb niets bij me om te lezen, dan tel ik rode auto's aan de rechterkant van de tram. Als ik er tussen de Insulindeweg en het Leidseplein meer dan veertig tel, ga ik met een tevreden gevoel mijn club binnen om er te eten. En als het er geen veertig zijn ben ik even teleurgesteld, maar ik vergeet het meteen weer. Foto's maak ik niet, want ik zou niet weten wat ik er mee moet.
Zoals ik al zei: een afwijking.
Ik wens je beterschap, Freek en dat je maar gauw weer met de hond door het Friese land kan lopen.
Erica