24 augustus 2006

Hoofdpin

2886
5282
99636803
72930
metz66
metzeen
metztwee
131118
937626
35??
metz666
metz12
met111
metz

Zit allemaal in mijn blote hoofd. Van boven naar beneden: pincode ene bankkaart, pincode andere bankkaart (ik verklap natuurlijk niet welke code bij welke kaart hoort!), digipascode internetbankieren ene rekening, pincode random reader andere rekening, wachtwoord weblog, wachtwoord belastingdienst btw prive, wachtwoord belastingdienst btw werk, toegangscode mijn euronext, wachtwoord schoolbank.nl, begin van pincode creditcard, wachtwoord mijn hema, wachtwoord mijn algemeen dagblad, vernieuwd wachtwoord van ik-weet-niet-meer-wat en wachtwoord mijn euronext.

Alle andere belangrijke codes en wachtwoorden (zoals de code van de ingebouwde autoradio, het telefoonnummer dat je onmiddellijk moet bellen wanneer je bankpasjes gejat zijn, gebruikersnummers belastingdienst, unieke letter- en cijfercombinaties die je bij de hand moet hebben wanneer portable telefoons en software programma's het begeven en nog achttien andere letter- en cijfercombinaties) weet ik niet uit mijn hoofd. Van sommige codes weet ik wel uit mijn hoofd dat ik ze echt kwijt ben. Andere liggen op een speciale plek opgeborgen, een plek die ik in geval van nood na drie uur koortsachtig zoeken en vloeken weer zal vinden.

Gisteren in het benzinestation merkte ik tot mijn schrik dat ik mijn ene pincode niet meer wist. Althans, ik wist niet meer zeker of ik hem nog wist. Na de foutmelding heb ik alsnog de goede code ingetikt. Pfff. En besloten dat ik moet gaan oefenen. De tafel van pincodes dus: 2886, 5282, 99636803, 72930 et cetera. Krijg er pin in mijn hoofd van.

Metz

Geen opmerkingen: