09 februari 2008

de Friesland Bank is zo!

Eind augustus 2007 overleed mijn vader. Zijn bankrekening werd geblokkeerd. Mijn zus werd gemachtigd om over zijn rekening te beschikken, voor het afdoen van rekeningen en voor, uiteindelijk, het verdelen van de poet die daarna nog over is. Mijn zus heeft begin oktober de formulieren en handtekeningen, die voor deblokkering nodig zijn, persoonlijk bij de Friesland Bank gebracht. Deze deblokkering van de rekening van mijn vader kwam moeizaam op gang en mijn zus betaalde de binnenkomende rekeningen van mijn vader eerst maar uit eigen zak. Toen moest mijn zus het ziekenhuis in voor een operatie en had haar gedachten even elders. Toen mijn zus weer wat bij de pinken was belde ze de Friesland Bank dat de rekening van mijn vader nog steeds geblokkeerd was. De bank vond dat ook vreemd en zou het in orde maken. Geen excuus, niks. Na een week belt mijn zus opnieuw. 'Nog niet gedaan? Dan gaan we dat nu doen, maar dat kan wel een paar dagen duren.' Nu is er weer een week verstreken. De Friesland Bank heeft nog steeds niet op die computerknop gedrukt die het saldo van mijn, inmiddels vijf maanden geleden, overleden vader deblokkeert. Mijn zus zegt dat ze maar weer 's zal bellen. En ik zeg dat als ze weer met een kluitje in het riet wordt gestuurd, ik de eerste de beste Friesland Bankmedewerker in krijtstreep, over de balie zal trekken.
freek

Geen opmerkingen: