17 april 2009

weggeweest

Trof Metz nog een failliete, maar opgewekte Frits Kroymans aan op zijn reis naar elders, ik maakte onderweg kennis met een, reeds lang, uitgetreden argrariƫr, boer, die in een hoog opgetrokken broek met ruitjeshemd, onze reis meemaakte. Hij verdomde het om Nederlands te spreken, zodat ook een Catalaanse ober het met zijn boerenfries moest doen. Zijn vader had hem altijd afgeraden om op reis te gaan, want daar (vert.) 'krijg je ziektes van'. Maar op zijn oude dag, nam hij het er nu van. Ik vond dat hij naar de vroegere waarschuwingen van zijn vader had moeten luisteren.

freek

1 opmerking:

erica zei

Laat ik nou toevallig ook in Catalonia zijn. (zie ericavisser.wordpress.com). Ik ben trouwens blij dat je veilig terug bent. Ik reageer niet vaak op je berichten, maar ik lees ze altijd.
Ik hoop dat het in Friesland beter weer is dan hier.