13 november 2009

Probleem

Gisteravond belde Albert. Hij is de regelneef van het dorpscomité, dat de intocht van de hulp-Sinterklaas in ons dorp regelt. Die hulp-Sinterklaas ben ik. Albert ritselt en regelt, is altijd joviaal aan de telefoon en heeft onverwachte ideetjes. 'Kan je paardrijden', buldert Albert en zonder mijn ontkennend antwoord af te wachten, roept hij:'Ik heb een mak schimmeltje voor je geregeld.' Als hulp-Sinterklaas houd ik niet van fratsen. Ik heb me altijd comfortabel in een open koets laten vervoeren met twee Friese paarden er voor; zwarte paarden. 'Morgen gaan we oefenen', roept Albert weer. Ik leg hem mijn vrees voor een hulp-Sinterklaasblooper voor. Ik wil niet op internet, omdat een omstander met zijn telefoon toevallig mijn duikeling heeft vast gelegd. 'Laten we eerst maar oefenen en dan beslissen', hakt Albert de knoop door.'Ik ga bezwaard akkoord. Een half uur later belt hij weer. ' Het gaat niet door met die schimmel; het beestje had in Joure dezelfde klus en kan niet op tijd in ons dorp komen'.

Ik ben een beetje opgelucht, maar ook bezorgd waar Albert nu mee gaat komen.



freek

Geen opmerkingen: