10 september 2013

Mazzel

Soms komt opeens 'mazzel 'op je pad.
Zo waren vrouw en ik een paar dagen in Lissabon: lopen, fietsen, lekker eten.
Terug naar Nederland, moesten we eerst weer door de luxe koopgoot van het vliegveld van Lissabon.
Vrouw bleef dralen bij een chique uitstalling van dranken en etenswaren, om een cadeautje te kopen, hetgeen niet slaagde. Ik stond treuzelend op haar te wachten bij een fraaie uitstalling van likeurrflessen op een glazen plateau. Pak'm beet: zo'n honderd flessen kunstig gerangschikt.
Nu moet u weten dat ik vroeger blauw ben geboren en in de oorlog en dat heeft zijn weerslag gehad op mijn motoriek. Dus hoe het kwan, weet ik niet, maar plotseling viel een fles om en als op domino day tikte die zijn buurman aan en toen was het leed niet meer te overzien. Flessen kletterden om, vielen op de grond; een slagveld.
Maar, geen fles gebroken, alles heel, dus vrouw (ik moest uit de buurt blijven) heeft met behulp van winkelpersoneel het tableau weer opgebouwd.
Dat noem ik mazzel hebben!

freek

1 opmerking:

Anoniem zei

waaaauuw