12 november 2013

Ervaring

Zo na het toeristenseizoen kan ik de sociologen weer van dienst zijn met mijn ervaringskennis. Heb ik in het verleden al eens de kroegtijger onder handen genomen, vandaag is het de beurt aan de 'parkeerder'
In de straat voor mijn huis geldt een parkeerverbod en het plein achter mijn huis is ingericht als parkeerplaats. Om kort te gaan:  de Audi en BMW rijders smijten in de straat voor mijn huis hun bak dwars tussen de leidlindes en gaan genoeglijk naar de kroeg en het zijn ook de Audi's' en BMW's die de invalidenparkeerplaats van het parkeerterrein achter mijn huis bij grote drukte in bezit nemen. Kortom de Audi en BMW rijder trekt zich geen reet aan van wat wel of niet hoort in het menselijk verkeer, maar doet gewoon alsof de wereld rondom hem is geschapen. Ik kan het fenotype van deze rijder ook beschrijven, omdat ik mij vaak achter de gordijnen ophoudt: een kleine uitzondering daargelaten zijn het mannen tussen de dertig en vijftig, die hun lamswool trui geknoopt over de schouders dragen. De vulgaire pendant van deze  types vindt men in zwarte Golfjes of afgeragde Japanners, die met veel bonkebonke lawaai door mijn straatje scheuren of achter op de parkeerplaats de speakers laten blazen.

drs freek

Geen opmerkingen: