04 september 2006

Mariska Hoe?

De publieke omroep zet vanaf vandaag de journalistieke kanonnen Paul Witteman en Jeroen Pauw in. Voortaan presenteren zij elke werkdag op Nederland 1 om 23.00 uur een praatprogramma over belangwekkende actuele zaken. Zo snijdt de publieke omroep de commerciële windvanen de pas af. Gaan jullie nu maar doen wie op het strand van de Malediven in vijf minuten het meeste koeieogen op kan eten, houden wij ons intussen bezig met serieuze zaken; dat is zo'n beetje de ondertoon. Vanavond is ene Mariska Hulscher te gast bij Pauw en Witteman. Oeps. Wie is dat? Ik volg het nieuws, lees de krant, bezoek het café en toch weet ik niet wie Mariska Dinges is. Doet zij iets van belang in de kunstsector? In de natuurwetenschappen misschien, die worden weleens vergeten? Was zij toevallig heel even staatssecretaris toen ik op de wc zat? Sport? Hoog op de VVD-lijst dan? Nu móét ik wel kijken om te zien of ik haar ken. Hopelijk ziet ze er aantrekkelijk uit. Misschien is ze wel de mevrouw die zaterdag in De Volkskrant vijf keer in haar blootje stond naast dure tassen en sjaals. Begreep ik ook al niets van. Ik heb nog even gecontroleerd of ik niet per ongeluk een oud nummer van Gandalf of De Lach in mijn handen had. Als retro-bijlage maar nee hoor, het was actueel en serieus. 't Valt vandaag de dag niet mee om niet stiekem koeieogen te gaan tellen.

Metz kijkt televisie

Geen opmerkingen: