23 mei 2008

De Haagse Stolp

Gisteravond was op radio en t.v. een interruptiedebatje te horen en te zien tussen Mariƫtte Hamer (PvdA) en Rita Verdonk (TON) Hamer wilde Verdonk in haar eigen zwaard laten vallen.
Dat ging ongeveer zo:
Hamer (achter interruptiemicrofoon, half op een papier kijkend, een beetje slepende toon): Nu was er gisteravond een debat over uw Inburgeringswet. Was u daarbij?
Verdonk (vrijpostig naar voren leunend achter haar spreekgestoelte): Nee!. (kortaf met toon wat guitig omhoog)
Hamer: Vond u dat niet nodig ?
Verdonk: Nee!
Hamer: Want die wet vindt u niet meer belangrijk?
Verdonk: Niet meer! (ondersteunt deze woorden met een korte nee-knik van het hoofd.
Hamer: (triomfantelijke hoge toon, lichaam half naar de kamer gewend): Nou, dan weet Nederland dat.

Ik ben geen aanhanger van Verdonk; te provinciaal, te kort door de bocht, te veel onderbuik. Ik ben zelfs lid van die 'linkse' partij die het nu moeilijk heeft. Maar als ik Kai van der Linden was, zou ik bij het zien van deze beelden juichend uit mijn stoel zijn opgesprongen, en had ik de STER gebeld om een wekelijkse spotje van twintig seconden te bestellen, waarin dit debatje wordt uitgezonden. Terwijl ik denk dat mevrouw Hamer denkt dat zij het debatje heeft gewonnen.

freek

Geen opmerkingen: