04 augustus 2008

Observatie

Vannacht liep bij mij een droom over in de werkelijkheid, omdat overbuurman-kroegbaas de zaak niet helemaal meer in de hand had. Om met het eerste te beginnen: ik droomde van een avondvierdaagse die joelend en schreeuwend mijn huis passeerde. Toen ik mij om twee uur op drempel tussen slapen en waken bevond, realiseerde ik mij langzaam dat er werkelijk veel geschreeuw van buiten kwam. Uit nieuwsgierigheid en voor de bescherming van have en goed, kwam ik uit bed wierp een blik naar buiten. Opgefokte jongens en meisjes liepen schreeuwend door elkaar; sommigen met een gescheurd t-shirt en anderen met een bebloede kop. Het was dus raak geweest bij buurman. Zijn portier liep liep sussend tussen deze lieden en ook buurman deed pogingen tot bedaren. Even later tufte een politieauto naderbij, die op enige afstand bleef staan. De dienders, zoals ze zelf zo graag zeggen, bleven achter hun dashboord zitten.
Intussen bleef het volkje op straat opgewonden rumoerig. ik meende een verschil op te merken tussen diegene die alkohol hadden geconsumeerd en de mensen van de welke-dan-ook-pepper-partydrug.
Zij van de alkohol bewegen loom en met grote gebaren, de speedy-types, nerveus en schel.
Tegen drieën vertrok een ieder uit de straat en ik deed weer een poging tot een tuk.
Er was niks gebroken.

freek

Geen opmerkingen: