21 augustus 2008

Wijnand en de ontnieter

Wijnand (meer een naam voor een Heeroom dan voor een klimaatactivist, alhoewel, misschien waren die Heerooms van vroeger wel de boetedoende inbrekers van nu) heeft gelijk. Verantwoording afleggen voor je daden, wat is daar in vredestijd mis mee? Ooit hadden we de biecht maar sinds er geen Heerooms meer zijn staan de begaasde pashokjes leeg. Omdat ik van de lichting Wijnand ben en met hem in de Indische Buurt in de jaren zeventig andermans woning inpikte, begrijp ik Wijnand. En ga ik in op zijn oproep.
Ik verklaar bij deze dat ik mij schaam voor - wat zeg ik! - dat ik de volgende, ooit door mij uitgevoerde activiteiten verre van mij werp.
- het in 1981 beledigen van prins Claus in het maandblad Student;
- het in april 1980 in datzelfde blad oproepen tot gewelddadige acties in de Elleboogsteeg op 30 april 1980
- het ergens in 1978 inbreken in de kamer van wetenschappelijk medewerker Joop Ramondt in de Faculteit der Sociale Wetenschappen van de Vrije Universiteit aan de Prins Hendriklaan (ergens in de buurt van nummer 31) met behulp van een driepersoons fietsenrek, hierin bijgestaan door twee medestudenten, die tegenwoordig hoge maatschappelijke posities bekleden zodat ik hun namen niet kan noemen;
- het bij deze inbraak toeƫigenen en oproken van een sigaar en vervolgens stelen van een ontnieter uit de rechter bovenla van het bureau van voornoemde Ramondt;
- het heden ten dage nog altijd ontnieten van te kopiƫren stukken met deze gestolen ontnieter;
- het vanaf de bagagedrager met gestrekt been kapot trappen van twee buitenspiegels van Mercedessen Benz in de De Lairessestraat in oktober 1975;
- het tijdens de biecht in 1965 liegen tegen meneer pastoor dat ik snoepjes had gepikt bij mijn moeder terwijl dit niet zo was, alleen maar omdat ik anders niks te biechten had.

Zo.
Wel boffen dat ik niet onder Femke val.

Metz biecht

Geen opmerkingen: