02 september 2008

Kijkcijfers



In de trein van Almere Centrum naar Amsterdam Muiderpoort had ik reeds bij Almere Muziekwijk de Dag, de Pers, de Metro en de Spits uit, zodat ik noodgedwongen - op toiletpot en treinbank kan ik nu eenmaal niet zonder leesvoer - aan mijn treinkaartje begon.
Nou, daar staat een hoop op.
Zo adviseert de NS mij om dit treinkaartje niet bloot te stellen aan oplosmiddelen (was ik nét van plan) en stelt de spoorwegmaatschappij mij gerust met de mededeling dat er alleen goed hout in het kaartje zit. Bij het spoor valt voor Milieudefensie dus geen eer te behalen.
Maar het is vooral het aantal cijfers op het kaartje dat mij aan het denken zet: 122 stuks. Tel maar na. Waarom zet de NS onbegrijpelijke getallenreeksen als 045760 en 710-02/08 op het plaatsbewijs? Is het de bedoeling dat ik op 2 augustus in treinstel 045760 op stoel 710 ga zitten? Ik ga dat morgen maar eens aan conducteur 6641 vragen.

Metz in de trein

Geen opmerkingen: