03 september 2008

Achter de voordeur -3-

De digitale nieuwsbrief van de lokale overheid weet het nu zeker: de bewonersadviseurs zijn onderweg om met de voet tussen de voordeur mijn psyche te peilen en mij zonodig gestoken in een dwangbuis naar de Valeriuskliniek af te voeren. "Vanaf 1 september 2008 kunnen bewoners in de Indische Buurt bezoek krijgen van bewonersadviseurs. Stadsdeel Zeeburg en de woningcorporaties Ymere, Eigen Haard en De Alliantie willen zo samen werken aan het snel opsporen en aanpakken van problemen en vragen van bewoners".

Foto: Achter de voordeur

...foto van Zeeburgjournaal...

De foto bij het artikel stelde me echter gerust. Wat zeg ik? Ik sta nu al uren op mijn balkon reikhalzend uit te zien naar de frisse jongens en meisjes om ze mijn woonkamer binnen te trekken en alles te vertellen over mijn ouders en vroeger en dat het daardoor komt.

Metz achter de voordeur

1 opmerking:

erica zei

Nou, ze zijn bij mij aan de deurgeweest. Abdel en Linda, de twee jonge mensen die volgens mij ook op de foto hierboven staan. Beleefd, vriendelijk en ze hadden al snel door dat ik weliswaar oud, maar toch zeer zelfredzaam ben en trachtten in het geheel niet me iets op te dringen.
Ik vond het eigenlijk wel prettig dat ik eens de gelegenheid kreeg te praten over de problemen van een paar van mijn helemaal niet zelfredzame buren, die de deur niet open doen als er gebeld word en min of meer verkommeren achter hun voordeuren. Ze zouden proberen er iets aan te doen.
Ik begrijp de irritatie die uit je bericht spreekt wel, maar vind het eigenlijk toch wel een goed initiatief.