08 mei 2009

Gek

In ons prachtblad (sinds 1752) zag ik een discrete foto van de begrafenis van Karst T. Jongere familieleden rijden de de baar met pitrietenkist naar de begraafplaats, oudere echtparen vormen het begin van de stoet en het einde van de foto. Ik voelde, maar nu heftiger, weer de irritatie over het fenomeen dat na de afschuwelijke gebeurtenissen in Apeldoorn, bovengenoemde Karst T. door iedereen in de media als 'die gek' werd betiteld. Dat Karst in de war was lijkt mij duidelijk, maar dat hij voortdurend 'loud and clear' door 'autoriteiten' van Balkenende tot lokale politiechef als 'een gek waar je geen maatregelen tegen kan nemen...' werd betiteld, wekte mijn ergernis. De grote jongens waren druk met het hun offensief 'geruststellen bevolking', door voortdurend te benadrukken dat geen terrorist, geen georganiseerde groep, maar een eenling, die eenzame gek het, godzijdank, had gedaan.
Fatsoen moet je doen, Balkenende!
Ik zag op de foto hoe de gek werd begraven. Op de foto stond ook een agent, op de rug gefotografeerd. Hij boog het hoofd terwijl de stoet passeerde.
Die agent had fatsoen in zijn donder.


freek

Geen opmerkingen: