15 mei 2009

Hossen en zingen, zingen en hossen

Bij ons op het platteland heeft de gekte toegeslagen. Aanstaande zondag zullen 16.000 mensen in 182 bussen en acht treinen naar Rotterdam afreizen, want hun en mijn cluppie speelt daar een bekerfinale en het wordt weer tijd om de Randstad een poepie te laten ruiken. Wij zijn dan wel een klein volkje uit een noordelijk wingewest, maar we hebben onze trots en identiteit. We zullen de ruige Randstad eens laten zien dat voetballen ook een feest kan zijn, dus trekken we, gehuld in pompeblêden, zingend en hossend op naar het stadion, hossen en zingen gedurende de wedstrijd en gaan na ons verlies weer zingend en hossend huiswaarts.

Ik ga niet. Ik heb wat anders te doen en zal de wedstrijd met het bord op schoot thuis volgen. Trouwens, als ik wel had gekund was ik niet gegaan. Dit gedoe heeft voor mij net een te hoog Thialfgehalte, waar raar geklede volwassenen twee dagen hossend en zingend wachten tot schaatswedstrijden zijn afgelopen en ze een pluchen beertje op het ijs mogen gooien.

Heerenveen, win die Cup! (Olé, olé, olé, olé...)

freek

1 opmerking:

Anoniem zei

He Freek,

Je had toch hoop ik, net als ik, met het bord op schoot wel je sjaal om!!!!

Van harte.

Ap