04 juni 2009

Smoesjes

Omdat ik me waarschijnlijk ooit op een maillijst heb gezet, word ik gebombardeerd met mailtjes van PvdA hotemetoten. Wouter Bos spreekt mij redelijk toe en vraagt om die redelijkheid ook bij vrienden en kenissen onder te brengen. Jan Pronk mailt mij bars en dreigt, dat, als ik niet ga stemmen, het grootkapitaal het voor het zeggen krijgt. En drie rebelse meiden mailen mij met de kop:'Geen smoesjes, ga stemmen!'
Van Wouter kan ik hebben dat hij mij routineus aanspreekt; over Jan zijn bombastisch taalgebruik moet ik glimlachen, maar de drie meiden klik ik na het lezen van de kop weg. Ik laat me niet door die juffrouwen Ooievaar de les lezen. De oude bevoogdende PvdA in een modern jasje.
Na enig slikken, vanochtend toch maar weer op mijn partij gestemd.


freek

Geen opmerkingen: