21 december 2009

Nederigheid

Alle klachten van gestrande reizigers over niet rijdende treinen en protesten van belangenverenigingen (ik vrees dat ik lid ben van zulke verenigingen; kan dat ook zonder dat ze namens mij pleiten?) tegen te vroeg of juist te laat afgekondigde alarmen, brengen mij vooral op de gedachte dat het de schuld is van het weer.
We zijn dus tegen het weer.
Maar ja, daar krijg je NOVA, Netwerk en hoe al die huilebalken ook heten mogen, niet mee vol. Ruim baan dus voor de verongelijkten.
Ik vind een vastgesneeuwd land een zegen. Een bewijs van de stelling dat de natuur sterker is dan de leer. En zeker niet maakbaar. Dat dwingt tot nederigheid, tot acceptatie en daarmee tot de rust die zo nodig is om - eenmaal ingesneeuwd - de agenda te ledigen en een mandarijntje te pellen.

Metz is ingesneeuwd

Geen opmerkingen: