10 december 2009

Topografie

Gisteravond zapte ik routineus langs de commerciëlen en haakte even vast aan een programma waar jong volwassenen een gooi doen naar de 'beste'. De beste zanger, performer, danser, ik weet het niet precies, want ik kwam binnen toen in het kader van die wedstrijd enige kennisvragen werden gesteld aan de vijf overgebleven kandidaten. Aan een artieste die zei dat ze in Den Haag woonde werd gevraagd om deze stip op de kaart aan te wijzen. Met een radeloosheid in de ogen ging haar aarzelende vinger naar een stip in Brabant, Eindhoven.
Amsterdam werd Haarlem, Overijssel, Limburg.
In wat voor een wereld leven deze potentiële Bn'rs, dacht ik en vannacht werd ik wakker en wist het antwoord: ze leven in een amorfe wereld, die door diffuus gevaar wordt bedreigd uit een buitenland dat ergens is en zijn een prooi voor Wilders.

freek

Geen opmerkingen: