13 juli 2013

Kinderziekte

Politici overwegen inenting tegen de mazelen wettelijk te verplichten. Om onnodig leed te voorkomen. Ex-minister Borst richt zich intussen tot de herders van de gereformeerde kudde: roep uw schapen op de lammeren in te inten. Ze vergeet zich te richten tot de antroposofen want die houden ook niet van inenten. Dat maakt het nageslacht maar slap. Ik houd niet van antroposofen en zeker niet van dominees, maar dat verplichte inenten tegen gewone kinderziektes staat me niet aan. Want wat zijn die mazelen nu eigenlijk? Een kinderziekte waar zelden een kind aan doodgaat.  De collectebussen en de clini-clowns kunnen dus op stal blijven. Net als de politici en de ex-ministers.

Metz met mazelen

2 opmerkingen:

erica zei

Toen ik klein was, en toen mijn kinderen klein waren, kreeg iedereen gewoon op de kleuterschool of de lagere school mazelen, rode hond en waterpokken. Daar was je dan verder immuun voor.
Men zei wel eens, dat het gevaarlijk was die kinderziekten niet te krijgen, want dan kon je er later als volwassene veel last van krijgen.
Ik ben bang dat die injecties van nu passen in het heersende algemene streven om ieder risico uit te bannen.
Zo heb ik ook mijn aarzelingen bij al dat gedoe over asbest. Toen ik klein was hadden alle huisvrouwen een asbest plaatje in de keuken om op het gas te leggen als er iets moest sudderen. Die plaatjes werden, omdat wij zuinig waren, pas weggegooid als ze zo pulverig geworden waren dat ze uit elkaar vielen. Is het zo dat mijn hele generatie en die van mijn ouders aan een enge longkanker zijn overleden? Nee dus.

Anoniem zei

mazelen:
omdat de kinderen nu worden ingeënt, krijgen de andere kinderen soms niet op tijd de kinderziekte mazelen.
toch is die ziekte niet zo onschuldig als het vroeger leek.
mijn broers en ik kregen de ziekte; mijn zusje is er meer dan een maand zo ziek van geweest: zij moest in het donker blijven, en koorts; dus toch bijna de beruchte hersenvliesontsteking.
niet te lichtzinnig doen over de mazelen dus, Freek