31 januari 2014

Exit

Marco houdt er bij ons mee op: 'het gevoel was niet goed'. Terug naar het huis aan het Vondelpark, terug naar de stad. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Ons stadion staat in een dorp dat is ontstaan als lintbebouwing langs een vaart, waarlangs vroeger de gegraven turf werd afgevoerd. Ook onze bobo's zijn kleine jongens, vergeleken met die stedelijke maffiose types op de hoofdtribunes in het westen, maar ze glimmen ook van pauwentrots en vertonen autoritaire trekjes.
Als ik Marco was, had ik ook aan mijn stutten getrokken in die entourage van protsige eigenwaan, in een omgeving van eenzame straten, lage luchten, mist en regen.
Maar het kan ook zijn dat het salaris van Marco, dat toch zo'n zes tonnetjes besloeg, omlaag moest vanwege bezuinigingen en dat hij dacht het elders beter te kunnen krijgen.

freek

Geen opmerkingen: