03 januari 2014

Babbels van Benschop (1)

Begin jaren negentig was ik voorzitter van een stadsdeel van Amsterdam. Ik was niet de enige; eens per maand zaten we met zijn zestienen bijeen. We deden dan aan politiek, bedachten een standpunt tegen of voor iets en vonden onze eigen rol daarbij van doorslaggevende aard. Maar of ánderen, vooral die vermaledijde centrale stad, zich iets van ons aantrokken, daar maakten we ons zorgen over. Dat kon beter. Om ons te sterken in onze babbels, huurden we een adviseur in. Zo kwam het dat we met zijn zestienen in vergadering bijeen luisterden naar een instructie van Dick Benschop. "Be good en tell it",  zei hij. Ik weet niet wat dit advies gekost heeft. Toen ik vanavond naar Nieuwsuur keek, waar hij de groeipotenties van Shell uitlegde, voelde ik me weer even voorzitter van een stadsdeel.

Metz kijkt televisie

Geen opmerkingen: