04 januari 2015

Voornemens

U raadt het al: dit jaar wil ik de weblog weer vaker bezoeken. Uit eerbied voor het werk van Freek en kornuiten, had ik even een pasje opzij gezet. Maar nu de Porta Celi staat als een Arc de Triomph, kom ik weer langszij.
Dit keer om u deelgenoot te maken van de laatste zondagsbrief van de Partij van de Arbeid. Ja, zondagsbrief, zo heet dat. Elke zondag ontvang ik van Diederik Samsom, Lodewijk Asscher of van Hans Spekman een lange brief die steevast opent met een persoonlijke noot. Ik vermoed dat de afdeling Public Relations heeft bedacht dat de leden graag willen weten wat de heren in het weekend met hun kinderen doen. Ook deze zondag ontving ik de preek van de week.

Beste Stephan, 

Allereerst de beste wensen voor in het nieuwe jaar!

De afgelopen weken heb ik weinig aan politiek gedaan. Met de kerst ben ik met mijn vrouw, kinderen en katten in Drenthe geweest. Een huisje in Lhee. Heerlijk uitwaaien op de Drentse hei, fietsen en wandelen door het Dwingelerveld. We hebben Planetron bezocht, veel gelezen en eindeloos spelletjes met elkaar gedaan. Kaarten en het bordspel Dominion waren onze favorieten. Even weg uit de Haagse hectiek.

En zo kwekt dat nog tien alinea's door. Wie zou de afzender zijn deze week? Het is niet Asscher, die zag ik namelijk eerder vanmiddag door het Oosterpark fietsen met vrouw en kinderen. Nee, ditmaal had Hans Spekman de beurt. Nu wil ik helemaal niets weten van het persoonlijk leven van Hans Spekman. Ik heb genoeg aan die trui. Maar er is geen ontkomen meer aan; naast die trui zit ik nu ook opgescheept met Dominion. Ik zeg het alvast: bij de komende formatie is een belangrijke rol weggelegd voor dat spel.  

Metz leest de post

1 opmerking:

erica zei

Ben jij nog altijd lid van die club?