21 december 2006

Partijloos kabinet

Amsterdam mag zich dan vertillen aan ongevraagde subsidies voor het Islamitisch dialoogcentrum Marhaba (als padvinderwelp heb ik in Hoofddorp ook wel eens een krakkemikkige dame tegen haar wil naar de overkant van de Hoofdvaart geduwd), dat is nog geen reden om intussen minister Pieter Winsemius, die achter dat Marhabagedoe zit, af te vallen. Waarmee ik terzake kom: zullen we Wijfels en opvolgers adviseren dat we verder vooral zoeken naar goede ministers, waarbij het er niet toe doet van welke partij ze lid zijn. Het is nog niet zo lang geleden dat formateurs partijloze types opzochten om minister te worden. Ruding was daarvan een voorbeeld maar ik kan me vergissen. En nog iets langer geleden bleven ministers ook tijdens hun ambtsuitoefening partijloos. Minister Kan van Binnenlandse Zaken (vader van, ja) was geloof ik de laatste partijloze minister.
Mijn voorlopige lijstje (vul gerust aan):
Minister president: Herman Wijfels
Binnenlandse Zaken: Guusje ter Horst
Buitenlandse Zaken: Ben Bot
Justitie: Aleid Wolfsen
Volksgezondheid: Jeltje van Nieuwenhoven
Onderwijs:- vacature -
Defensie: Henk Kamp
Landbouw: -vacature -
Verkeer: Rob van Gijzel
Economische Zaken: Mark Rutte
Sociale Zaken: - vacature -
Volkshuisvesting: Pieter Winsemius
Integratie: Job Cohen

Metz kijkt televisie

Geen opmerkingen: