08 december 2006

Slaraadsel


Je gooit een zak sla in je mandje en thuisgekomen blijk je een raadsel te hebben gekocht.
De opgave: met hoeveel personen kun je twee ons sla eten, wanneer je per persoon twee ons groente per dag moet eten?
Antwoord: één persoon.
Nee, zegt Albert Heijn, voor de zekerheid ook in kampeertentjestaal: twéé personen.
Ik ga altijd uit van het redelijke en goede van de mens en bedenk dus dat Albert veronderstelt dat ik net zo lang komkommer en tomaten toevoeg tot ik de gewenste vier ons voor de twee aangeraden eters bereik. Of dat ik, benevens ijsbergsla met tuinkruiden, sperziebonen of Brussels lof serveer, wederom richting de vier ons. Maar hoe weet Albert dat ik niet méér groente bereid? Brandnetelsoep vooraf, dan een courgettetaart met pompoengratiné, voor het frisse accent vergezeld door een plukje ijsbergsla met tuinkruiden. Acht ons groente, genoeg voor vier personen. Niks twee.
Intussen heb ik nog steeds niet gegeten.

Metz in de winkel

Geen opmerkingen: