10 oktober 2008

Djoeke 34

Op donderdag 9 oktober 2008 heb ik in het kader van het afscheidstournee van Djoeke, met haar een laatste tochtje over water gemaakt. Om 10.30 lag de ms Dikkop (13 pk) onder stoom en even later voeren we over een rimpelloze Langweerder Wielen. Djoeke nestelde zich als vanouds onder het helmhout en zat mij danig in de weg. Ze legde haar bek op de rand van de boot zodat ze in alle rust de opvliegende eenden, waterkippen, en aalscholvers kon bekijken. Ik voer de Dikkop naar de haven van Auke; morgen wordt de boot uit het water getakeld en naar de winterberging gebracht. Volgend voorjaar als de eenden baltsen, de kieviten duikelen en de grutto's hoog in de lucht lawaai maken zal ik weer varen.
Zonder Djoeke.

1 opmerking:

erica zei

Ik word er echt droevig van en denk aan Puntje, die met mij in Spanje woonde en langzaam aftakelde tot ik tenslotte de lange bergweg over moest rijden wetende dat ik haar op de terugweg niet meer bij me in de auto zou hebben.
Ze is begraven op een veld met frisse zeewind en wuivend gras.