26 januari 2009

Overpeinzing op de zondagochtend 3

Neem ik weer een hond? Die vraag speelt al een tijdje en het is zaak dat ik een besluit neem.
Daarmee heb ik even gewacht, want ik wilde geen troosthond zo vlug na de dood van Djoeke.
Als ik alles op een rijtje zet kom ik tot de volgende overwegingen:

Een plus is dat een hond een onvoorwaardelijke makker is, dat een hond je laat lopen, dat een hond je op plekken brengt waar je anders nooit komt en dat mensen met een hond statistisch langer leven dan mensen zonder hond.
Een minpuntje is dat honden er altijd zijn, ook in guur-en regenweer; dat honden schijten, dat honden een buitenlandse vakantie aardig in de weg zitten en dat een eventuele jonge hond wellicht nu langer meegaat dan jezelf.

Na enig gestaar uit het raam, hak ik de knoop door: het is mooi geweest!


freek

1 opmerking:

Anoniem zei

je mag mijn oude flatcoat wel een weekendje lenen, hoor

(ze wandelt nog maar 2 km maximaal)

hierna nemen wij ook geen hond meer.