17 april 2014

Kampioen

Vrouw heeft bronchitis en een antibioticum dus ik zit deze dagen in de catering thuis. Dat gaat mij goed af zonder noemenswaardige inspanning. Zo serveerde ik eergisteren bami van de dorpsslager, gisteren lasagne van de zelfde middenstander en vandaag zoek ik mijn heil in het pizzagebeuren.
Ik ben dus een ouderwetse nul in bereiden van maaltijden, nu de nood even aan de man is.
Om dit negatief gevoel te compenseren, ga ik positief denken, want dat heb ik uit de boekjes geleerd. Zo dacht ik gisteren aan het feit, dat ik als jongetje een keer wereldkampioen ver pissen ben geweest.
Met vier kandidaten op de plank over de sloot bij boer Hoekstra, afknijpen, druk opvoeren, loslaten en mijn kringetje in de sloot was het verst.
Deze herinnering hield me overeind, want ik dacht: 'Je kan niet overal goed in wezen.'

freek

Geen opmerkingen: