11 april 2007

Groeimotor

Soms moet je raden waar je naar luistert.
Gisteren zette ik om 12.57 uur Radio 1 aan. Een meneer met een raspstem verklapte mij dat er een ontwikkelingspijplijn in het spel is. Waar zou het over gaan? De verslaggever was aan het woord:
"Dat is dus de winst die jullie halen: jullie halen ook nog een keertje, laat ik maar zeggen, de toekomst binnen".
Dat is natuurlijk geen vraag. Dat is een stelling waar ik niks aan heb. Een kwaal die je vaker tegenkomt bij hedendaagse interviewers.
De meneer mag weer.
"Wij halen een stuk toekomst binnen. Inderdaad. Dat omschrijft u goed".
Krijg je ervan als je geen vragen stelt. Eigen schuld.
Ik doe een eerste poging: PSV koopt Klaas-Jan Huntelaar.
De meneer gaat verder: "De toekomst ligt hem vooral in de ontwikkelingspijplijn, 1.5 miljoen wat nĂș committed is..." - olieboren? - "en we denken met de combinatie nog een keertje 1 miljoen extra vierkante meters naar binnen te halen, ..." - tapijt leggen? - "dat is de groeimotor".
Te moeilijk. Om 12.58 uur zette ik de radio uit.

Metz luistert radio