28 april 2007

Blikspruiten

Sinds vanmorgen weet ik hoe de warme maaltijd voor de kinderen op alle Amsterdamse basisscholen er uit gaat zien: spruiten uit een blik, paprijst en saus uit een pot. Daarbij drinken de kinderen een glas houdbare melk. En zijn zij de PvdA en de Voedselbank dankbaar. Hedenmorgen namelijk werd Afrikaatje gespeeld bij de C1000 die ik frequenteer. Drie dames, gehuld in wijde, witte T-shirts van de Voedselbank, blokkeerden het toegangshekje. Glimlachend overhandigde de dunste van de drie zusters (ik weerstond de aandrift om haar een schouderlap kado te doen) mij een pamflet met een boodschappenlijst. Uiteraard heb ik een bijdrage geleverd: een blik spruiten. Met een glimlach werd het door de dunne zuster in ontvangst genomen en bijgezet in een doos waar al heel veel blikken in stonden.
Jammer dat mijn kinderen niet meer op de basisschool zitten.

Metz in de buurt

Geen opmerkingen: