27 juni 2007

Rare Marokkaan

...verdachte nummer 1...

"Opsporing verzocht", zo heet het televisieprogramma dat kijkers mee laat zoeken naar erge boeven. Benevens verkrachters en schietende roofovervallers, zocht het programma gisteren ook Marokkanen die in Tilburg de hoekvlag van het voetvalbeld kapot hebben gemaakt. De mevrouw van "Opsporing verzocht" sprak het onheil lettergreep voor lettergreep uit: "Hon-der-den voor-na-me-lijk Ma-rok-kaan-se fans be-storm-den het veld, gooi-den met stoel-tjes en hoek-vlag-gen en sloop-ten doe-len en re-cla-me-bor-den."
Ja, voetbal is heilig. En wie aan heiligen komt riskeert een fatwa uit Mekka, een ban uit Rome of een stadionverbod uit Zeist. Maar ik dwaal af. Markant is namelijk dat verdachte nummer 1, die na de aankondiging van die Marokkaanse meute in beeld verscheen, mij aan alles deed denken behalve aan Noord Afrika. Ik vind het maar een rare Marokkaan.

Metz kijkt televisie

Geen opmerkingen: