17 november 2008

Droge ogen!?!


Eindelijk, ik mag meedoen aan de verkiezing van het bestuur van het Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht! Zeg nu zelf, wat stelde onze democratie eigenlijk voor zonder de verkiezing van het bestuur van het Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht?
"Alstublieft, uw stempakket voor de waterschapsverkiezing 2008!", jubelt J. de Bondt, dijkgraaf Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht in een brief die ik vandaag ontving! Het pakket mag er zijn: een folder, een brief dus, een biljet, een enveloppe en een heuse kandidatenlijst! En achter elke zin staat een uitroepteken of vraagteken! Maar ja, op wie moet ik nu stemmen? "Water natuurlijk" (lijst 2) en "Eigen Woning en Water" (lijst 10) zien er aanlokkelijk uit maar de VVD heeft Fred Swemmer op 6! Of moet ik mijn trouwe vriend Nico stemmen, die ik nog nooit heb zien zwemmen maar nu wel klaar staat op startblok 8 bij de PvdA?

Gaat Metz stemmen?

1 opmerking:

Nico Portegijs zei

Inderdaad Stephan, startblok 8. Het is een beetje als met de Olympische Spelen: net de finale gehaald, maar kansloos als het gaat om een plek op het podium; zelfs een olympisch diploma lijkt buiten bereik.
En of je moet gaan stemmen? Nee, natuurlijk is dat niet verplicht. En natuurlijk zijn de marges nog wat smaller dan in de gemeentelijke politiek, maar dat betekent niet meteen dat het niets uitmaakt wie bestuurt. Wonen, werken, recreatie en natuur passen niet automatisch in elkaars verlengde. Er moeten keuzes gemaakt worden. En daarom is het beter om dat te regelen via een verkiezing op politieke lijsten dan via het aanwijzen van individuele notabelen.
En daarom moet je maar gewoon om mij stemmen. "Een bestuurder die durft te luisteren", zoals ik word omschreven in de folder van de PvdA.
Want luisteren naar het startschot is belangrijk, ook op startblok 8.

Nico Portegijs