26 november 2008

Stapelen 59

We ruimen nog steeds het laatste restje stort op bij de ingang van de kathedraal. Ik heb Berend verteld van Djoeke, hij wenste me sterkte en we gingen solitair aan het werk, ieder met zijn eigen gedachten. Ik had dat vanmorgen ook nodig.

Voor de kathedraal stopt een vrachtwagen met een container bouwafval op de trailer. Er springt, tot onze verbazing, een meisje/jonge vrouw uit de truckr, Ze vraagt ons vrolijk, 'wat dit hier voorstelt?'. Wij beginnen ons standaard verhaal over de eco-kathedraal, de jonge vrouw is nieuwsgierig, vraagt door en besluit met de opmerking , dat ze 'hier in haar vrije tijd nog eens terug komt, om alles goed te bekijken... .'
'Woon je dan in de buurt?', vraag ik nog. 'Nee, in Gerkesklooster, maar ik heb wel een auto', antwoordt ze monter. Dan klimt ze weer vliegensvlug in haar truck, geeft een hengst op de claxon en vertrekt dieselend.

Berend en ik kijken elkaar aan: zo hebben we ze nog niet veel meegemaakt.


freek

Geen opmerkingen: