21 januari 2007

Het Langs-de-Lijn-spel

Het record is vanmiddag niet scherper gesteld. De spelregels zijn simpel. Elke zondag als ik Langs de Lijn inschakel, gaat de stopwatch lopen tot de eerste verhaspelde beeldspraak of zegswijze de luidspreker uitflapt. Dan druk ik op de stopknop en gaat de radio uit. Het record staat al drie maanden op naam van een voetbaltrainer - hoe kan het anders - die na dertien minuten over een collega zei: “Als ik hem was, zou ik niet in zijn schoenen willen staan”.
Vandaag twijfelde ik even. Bij het veldrijden te Hoogerheide gaat Sven Nijs met een ruime voorsprong de laatste ronde in. De verslaggever noemt hem al de winnaar maar bedenkt zich dan dat de overwinning nog niet 100% zeker is: “Je moet je kruit niet verschieten voor je d’r bent”. Aardig geprobeerd maar niet goed genoeg. Volgende week een nieuwe ronde.


Metz luistert radio

Geen opmerkingen: