29 januari 2007

Wel stijl


...de Volkskrant, zaterdag 27 januari...


Ik beken. Ook ik heb op geenstijl.nl dat filmpje van die ADO-keeper bekeken. Daarbij wil ik me niet verschuilen achter het feit dat ik Hagenees ben en elke zondag hoop dat ADO wint (moet die flippo wel eerst achterstevoren leren keepen). Toch pleit ik voor een boycot. Een vrijwillig verbod op geenstijl.nl en Steengeyl, vanaf volgende week in het BNN-theater op de publieke omroep. Het mag allemaal volgens de wet. Vrijheid van meningsuiting, weet u wel. Maar als iedereen, te beginnen met de twintig lezers van dit weblog, dit bericht als een ouderwetse kettingbrief doormailt - wel even doen, ja! - naar verre neven, ontstaat een aanzwellend legioen van wel honderd mensen, dat vanaf heden een keiharde boycot start tegen geenstijl.nl en Steengeyl. Dat zullen ze voelen in hun omvang en in hun portemonnee. En precies die twee aspecten staan centraal in de wetten van geenstijl.nl en Steengeyl.
Wet 1: veel is goed. Drie miljoen keer, (...) ik ken geen Nederlander die... Volgens deze wet dient Herman Wijffels niet te onderhandelen met Arie en zijn collega's maar met de abonnees van De Telegraaf en de leden van ANWB en KNVB.
Wet 2: geld gaat boven fatsoen. Het klinkt misschien heel eng maar ik moet wel zorgen dat de mensen die hier werken hun hypotheek kunnen blijven betalen. Als ik bij geenstijl.nl zou werken trok ik nu een nare, historische vergelijking uit de kast. Doe ik niet want ik pleit voor welstijl.nl.

Metz leest de krant


Geen opmerkingen: