12 oktober 2013

De apenlogica van Diederik Samsom

Met dezelfde intentie en hetzelfde gevoel voor urgentie sloten deze vijf partijen begin dit jaar het woonakkoord. Met resultaat: de huizenmarkt trekt nu aan en wordt structureel beter. Deze partijen nemen verantwoordelijkheid en dat levert Nederland de duidelijkheid en zekerheid op die nodig zijn. Begin dit jaar op de woningmarkt, met resultaat, nu weer voor de economie, werkgelegenheid en koopkracht. Dat is goed voor Nederland. 
Met vriendelijke groet, Diederik Samsom

Het is niet raar dat de PvdA-leider mij vannacht een mailtje stuurde uit vreugde over het bereiken van een akkoord tussen de coalitie en D66, CU en SGP.
Het is wel raar dat hij de dalende daling van de huizenprijzen claimt als effect van het woonakkoord en uit die misvatting concludeert dat ook dit nieuwe akkoord de beoogde effecten zal sorteren. Het is een staaltje apenlogica waar niet tegenop valt te argumenteren. Je kunt er wel op doorredeneren: toen ik mijn groene trui droeg, won Nederland met 8-1. De volgende wedstrijd zal Nederland ook winnen want dan doe ik mijn groene trui weer aan.

Metz leest partijpost    

1 opmerking:

erica zei

Ik ben het weer eens helemaal met je eens. Ik neem mijn paraplu mee, want dan regent het niet.