08 oktober 2007

Afonso

Omdat de ruzie tussen mijn cluppie Heerenveen en Afonso Alves op een laag pitje is gezet in afwachting van de tweede transferperiode in december, deed Afonso mee tegen Heracles. Hij scoorde zeven keer en werd meteen recordhouder doelpuntschopper in één wedstrijd. Zoiets gaat meteen de wereld in en door. Omdat mijn maat G. altijd zorgt voor de toegang tot het spelershome, verkeerde ik in de omstandigheid dat ik na de wedstrijd pal naast Afonso stond, die fris gedoucht en onder ademloze belangstelling zijn vriendin opzocht. Terwijl iedereen op de t.v. lof zong over Afonso, keek ik tersluiks terzijde. Hij was verdiept in een sms-bericht en ging daarna uitvoerig, maar zachtjes, met iemand in het Portugees bellen. Wat zich boven zijn hoofd op de t.v. afspeelde ging langs hem heen. Daar stond ik van te kijken.
freek voor verbazing.

Geen opmerkingen: